Mandlji

Mandlji veljajo za zelo hranljivo živilo z veliko zdravih maščob


Če so mandlji na vašem prehranjevalnem seznamu, je to v resnici zelo pohvalno. Na splošno namreč veljajo za zelo hranljiva živila, ki vsebujejo veliko zdravih maščob. 100 gramov mandljev vsebuje nekaj manj kot 20 gramov beljakovin, nekaj več kot 5 gramov ogljikovih hidratov ter približno 13 gramov vlaknin.

Prav tako mandlji vsebujejo približno 33 gramov nenasičenih maščob. To so zdrave maščobe, za katere je potrjeno, da poskrbijo za dovolj učinkovito zniževanje tveganja za bolezni srca ter ožilja. Vsekakor pa ob tem velja poudariti, da se morajo prav vse maščobe uživati v mejah normale oziroma zmerno.

Mandlji veljajo za krepko porcijo kalcija

Ste vedeli, da prav mandlji od vseh vrst oreščkov vsebujejo največ kalcija? To je približno 75 miligramov v 30 gramov. Za kalcij pa je tako in tako znano, da je vrsta minerala, ki se ga potrebujejo prav vse celice v našem telesu. Odlično poskrbi za naše zdrave kosti pa tudi zobe.

Kalcij je torej glavni vir v kosteh in v zobeh, prav tako pa na izjemno učinkovit način prispeva k normalnemu strjevanju krvi. Ne nazadnje skrbi še za naše močno srce in zdravo delovanje mišic.

V mandljih je prav tako zelo veliko vlaknin

Ko je govora o zdravih vrstah diete, so prav tako na seznamu tudi mandlji, saj vključujejo bogat vir vlaknin. Te odlično skrbijo za dobro prebavo v našem telesu ter nam dajejo občutek sitosti. Upočasnijo absorpcijo v krvni obtok ter na učinkovit način znižujejo vsebnost slabega holesterola.

Namesto čokoladice so veliko boljša izbira mandlji – naenkrat si lahko privoščite pest mandljev. Ti bodo namreč poskrbeli za izjemen občutek sitnosti. Posledično boste kasneje precej manj posegali po nezdravih oblikah prigrizkov. In čeprav mandlji veljajo za energijsko precej bogato živilo, se ob zmerni količini uživanja zagotovo ne boste zredili. Nekatere študije so pokazale, da pomagajo tudi pri pospešitvi metabolizma.